Uppdatering

Vad har hänt sedan jag uppdaterade sist? Loke har tappat svansen, vi var tvungna att operera bort den då han viftade sönder den varje gång han viftade på svansen. Och tro mig, det gör han ofta! Den håller på att läka ihop nu, hoppas det går bra. :)

Jag och Loke tränar varje dag, åtminstone två timmar. Då Loke har  sjukt mycket energi så behöver han verkligen få stimulera hjärnan för att inte flyga i taket, haha. Vi har börjat med klicker nu och det verkar fungera bra. Det är en metod som passar oss båda, då Loke är en rätt 'hård' hund så blir han mycket mjukare med denna väldigt mjuka metod. I loke it! Och man märker att han redan erbjuder massa olika alternativ och VILL. Det är jättehärligt att se.
Loke går jäääättefint i koppel, håller sig alltid vid sidan, om det inte kommer andra hundar, för då vill han naturligtvis leka och blir en unghane, hehe. Men det håller på att tränas bort! Loke är fortfarande lika glad, jag har aldrig mött en gladare hund! Han älskar nya saker. Djursjukhuset är tillexempel ett av de bästa ställena som finns för Loke, bara för att han vet att han får träffa sin älsklingsveterinär och massa folk, haha.
Han äter ca 4 liter om dagen för att inte tappa hull och väger kring 75 kilo. Då ska han ju ändå växa mer! Han är väldigt aktiv i sig. Han lårmuskler är gigantiska, det ser ut som om de ska sitta på en häst! Kanske för att han har lekt i snön här uppe! :)

/ Emma & Loke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0