Note to herself, Utveckling.

Okej, på senaste tiden så har Lokes utveckling stått rätt still, mestadels på grund av att han har varit sjuk. Men nu när han är pigg och kry, även om han ska ta det lungt, så vågade jag mig ut på planen för att aktivera hans hjärna lite! Vi tränada en hel del sittande, inkallning och mycket mycket kontakt! Men det märks att Loke har tappat rätt mycket under perioden då vi inte har tränat, vilket är mitt fel. :) Jag vet. Speciellt liggandet har han svårt med. Det går mycket bättre inomhus än utomhus, jag tror att han tycker det är obehagligt att ligga ner i det blöta kalla gräset. Jag förstår han. Hur som hellst så har ju Loke alltid haft lite problem med just liggandet. Eller snarare allt som har med liggande att göra. Att lära han sitta, tass etc har gått relativt fort, medan vi fortfarande jobbar på liggandet, och det har gått typ 3 månader. - -'' Så nu ska vi verkligen träna igenom det ordentligt! För tillfället så visar jag kommandon både med rösten och med kroppen. Jag misstänker starkt att Sitt är det enda komandot som Loke förstår med rösten, haha. Så jag ska börja att träba igenom alla komandon ett och ett för sig, så att det sitter perfekt. Både bara röstkomandon och kroppsspråk. Eller båda tillsammans.


Så;

- Träna ligg!!!

- Träna röstkomandon.

- Träna kontaktssökande.


:D


Träningen idag;

Loke lyssnade helt okej, det gör han ju då man har godis som belöning, haha. Han hade problem med liggandet. Rättt rejäla problem, har tappat en hel del. Funkade dock inomhus. Lyssnar mycket bra på kroppspråk.


Nästa träning: Träna och definiera komandon. Ligg. Inkallning.



(Då Loke fick feber :( Det syns att han inte är riktigt kry, stackarn)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0