Dagens träning nr 1!

Brukar träna 2 ggr per dag med loke så att det inte blir för länge varje gång. Då går vi ut på ängen och kör ett pas a 15-30 minuter. Tar det lugnt med benen ju! I vilket fall som hellst, hade tänkt börja att dokumentera träningarna lite så jag kommer ihåg vad jag gjort och ser utvecklingen!

Idag var det världens skillnad om man jämför med gårdagen. Otroligt, haha. Okej, utan att överdriva så gick det betydligt bättre än igår. Loke hade ögonkontakt så fort jag pratade med han och det syntes att han verkligen ansträngde sig. Vi tränade bara på röstkomandon, eftersom Loke till 90 % bara lyssnar på mitt kroppspråk! (vilket iof inte är det sämsta. ;) ) Hur som hellst, "med lite godis går allt" är mitt nya motto. :D Vi körde först och främst sitt och ligg i dag. Mosade även in tass, vänta och inkallning i smeten, allt med röstkomandon! Funkade finfint! Jag blev jätteförvånad då han lade sig ner på rösten bara! Blev lite less i slutet, men valpar är väl inte kända för att ha tålarmod. ;)

Vars var jag? Jo, vi tränade i ca 20 minuter, men hälften av det var lek och kamp som belöning. :D Tränade också apport med en kotte, haha. Kottar är typ guds gåva till hundägare. :>

Jag är jättenöjd :D
Bra Loke.


( jag måste ju ta bild på Loke och hans fina nya halsband. :D )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0