Uppdatering

Jag såg att det var längesedan som jag uppdaterade hur det går för mig och Loke. Det beror delvis på att internet krånglar, och delvis på att jag inte har orkat lägga ner så mycket tid på datorn alls. :) Men sen insåg jag attd et är bra för min egen del att skriva här, bara för att jag då lättare kan hålla koll på hur det går med våran utveckling.

Vi har ju gått en allmänlydnadskurs, och den har varit mycket nyttig. Alltså, Loke är ju helt galen i andra hundar så den största orsaken att vi är där är att han ska lära sig att vara kring andra hundar utan att vilja busa och leka med de, och att i de fallen ska han ha fokus på mig! Det går frammåt, även om det inte går så fort. :) Öppna träningar på tisdagar också, och en extra lektion på fredag, så det ska bli kul. Mycket trevligt folk, och trevliga hundar. Loke är ju yngst av alla där, och det märks på han, haha. Han har inget tålamod alls, kan inte koncentrera sig och vill bara leka hela tiden. :p Bra att han har kul iallafall! Men jags er stora framsteg på bara de tre gångerna vi vårit där. Och sen är han ju hur bra som helt på att arbeta med nosen. Kanske ska satsa på att bli spårhund istället?

Annars leker livet för oss, känns bra att ha kommit igång med träningen på allvar! Det vi tränar på mest nu är 'sagt ord gäller', typ om jag säger åt han att sitta ska han sitta kvar tills jag säger att han får gå. Utan störningsmoment går det ju hur bra som hellst! Och inkallningen sitter jättebra med. Viktigt!

uh, nu babblar jag bara på om ingenting. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0