Mat!

På sista tiden har Loke blivit lite dålig i magen då han har ätit torrfoder, så förtillfället äter han hemlagat för att stabilisera upp magen. Det funkar han jättebra på och är då helt perfekt i magen! Så det är ju alltid något! Så nu går han på ris, kött/fisk och grönsaker. Jag kokar allt och blandar ihop det. Sen får han också blåbär (nyttigt i massor) och rå äggula lite då och då. Och naturligtvis benmjöl och vitaminer etc. Och fiskolja.  Perfekt, jag har aldrig sett en sådan lycklig hund förut!

Hur som hellst så ska vi till veterinären imorgon igen (börjar bli stamkunder) för att kräva mer salva för hans eksem. Hur tror de att två små tuber ska räcka till en Grandis i 10 dagar? inte en chans, räcker 6-7 dagar. Max. << Ska prata lite om maten också då.

Jag funderar lite på om eksemen och den dåliga magen hör ihop? Jag hoppas verkligen att det inte är någon foderallergi, mest pga att det skulle vara så synd om loke att vara så liten och redan allergisk. :( Men det blir nog bra, ska se vad veterinären säger imorgon. :D

I övrigt är Loke piggare än någonsing har energi som jag vet inte vad! Han är en väldigt livsglad hund som gillar allt och alla. :) Vi trivs verkligen med varandra!



Kram på er alla från Emma och Loke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0