Veterinär

Vi var hos veterinären idag. Han tyckte Loke såg fin ut och STOR. Han går upp till halva mitt lår ungefär och väger ca 40 kg. Jag fick 3 kortisonspray utskrivna (eftersom det är så blött nu och i höst). Så nu är det slut med veterinärbesök på rätt länge (förhoppningsvis. om inte eksemen blir värre igen, peppar peppar ta i trä)! :D

Loke var ovanligt gruffig och buffig idag. Han blev livrädd för en barnvagn. Det är nog all öveskottsenergi som spökar. Han får ju inte röra sig så mycket eftersom hans bakben är halvkrassliga. Jag sa till Lasse (veterinären) att jag tror han har växtvärk, och han bara skrattade åt mig och intygade mig om att han DEFENITIVT hade växtvärk och rekomenderade vila. Visserligen hade jag redan satt Loke på totalvila. :p

Jag är hos veterinären så ofta med Lokes eksem (ca 1 gång i veckan) så att de känner igen mig där. Jag behöver inte anmäla mig nått mer utan de bara nickar lite och hälsar på Loke. xD Trevligt folk. Och så har jag ju världens bästa veterinär. :D

Hur som hellst, nu är Loke hemma och sover!
Kram på er

(förresten så sprang han in i mitt knä idag så jag är halt på ena benet. :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0