spår & blåbärsplock!

Jag, Loke och mamma begav oss bort till bensbyn för att plocka blåbär, haha. Loke trivdes som en fisk i vattnet. :) Sen lade jag upp ett kort spår av renblod med ett märgben i slutet för att aktivera Lokes lilla hjärna lite så han kan bränna lite energi utan att röra benen så mycket. Det gick rätt så bra för att vara första gången måste jag säga! Nog för att han inte riktigt fattade att han skulle följa spåret. :P Han började istället gräva ett hål där spåret började och jag fick lirka han enda fram till märgbenet. Pfft. Men andra gången fattade han poängen och drog på spåret. :D Då var jag stolt.

Nu sover han och lär väl göra det resten av kvällen, vilket betyder att jag måste upp med han mitt i natten. ;)

Och förövrigt så har Loke fått spray-kortison med och han utslag är 100 ggr bättre. Och hans päls ör finare än någonsin. ;) Sen är han ju rädd för sprayflaskan, haha. Han får panik när han ser den. :P

Puss och kram från Emma och Loke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0